Van 2 tot en met 24 september 2024 kunnen de leden van de Rabobank hun stem uitbrengen bij de Rabo Clubsupport actie.

Uw stem op DSO levert geld op voor de Dorpsraad.

Ook de Dorpsraad Spanbroek Opmeer (DSO) doet mee aan deze actie. De Dorpsraad Spanbroek Opmeer is een belangrijke schakel tussen de inwoners en de gemeente Opmeer. We doen dit via het nemen van initiatieven ter verbetering van het welzijn van de inwoners, het verkrijgen en delen van belangrijke informatie voor de inwoners en gemeente en het vergroten van de burgerparticipatie.

Dit doen wij in diverse vormen, zoals bijvoorbeeld onze jaarbijeenkomst. In 2024 is bijvoorbeeld aandacht besteed aan een toelichting over de werking van de gemeentelijke democratie en over de genomen initiatieven voor de herbestemming van de Bonifatiuskerk.

Naast onze jaarbijeenkomst willen wij ook themabijeenkomsten gaan organiseren om belangrijke onderwerpen meer onder de aandacht te brengen dan wel initiatieven te ontplooien die van belang zijn voor alle of grote groepen inwoners van de gemeente Opmeer en ook specifiek voor de kernen Spanbroek, Opmeer, Wadway en Zandwerven. Een belangrijk thema is bijvoorbeeld het stimuleren voor woningbouw voor jongeren. Dit thema is nu bij ons in voorbereiding!

Voor het houden van deze bijeenkomsten willen we het geld van de Rabo Clubsupport gaan gebruiken, zodat alle inwoners / bezoekers vrij toegang hebben tot deze bijeenkomst. Daarna willen we ook andere themabijeenkomsten gaan organiseren, zodat ook andere onderwerpen en doelgroepen aan bod gaan komen!

Steun ons met uw stem en wij gaan zorgen dat deze 1e themabijeenkomst een bijdrage kan leveren voor een belangrijke doelgroep in onze gemeenschap!

Bedankt voor uw steun.